Monday, January 17, 2011

_negara ini_

Doubre utra!!!

saya sudah berada dinegara ini selama 6 bulan dan akan menjangkau 9 bulan jika saya berjaya menghabiskan 3 bulan ini. Sudah 2 kali pulang ke Malaysia. Itu juga routine bagi setiap staff disini. Setiap 3 bulan, kami ada 2 pilihan. Samada mau pulang atau melanjutkan untuk tinggal disini buat jangan masa yg kami mahukan. saya? Owhhh..saya tetap dengan pilihan yg pertama. Tidak boleh berpisah lama dengan kekasih dan chenta hati saya. Biarlah kamu kata saya romantika atau mat bunga2..hahaha

Pertama kali menjejakkan kaki disini, sangat asing. Dikelilingi padang pasir dan cuaca yg agak sejuk. Dengan facility yg serba kekurangan jika dibandingkan dengan Negara kita. Dari situ kami belajar erti bersyukur…bak kata pepatah.”hujan emas dinegara orang..hujan batu dinegera sendiri..baik lagi dinegara sendiri”..ecehhh

Tidak banyak yg bole dibicarakan tentang negara ini..terlalu banyak “restriction” terutamya perihal mengambil gambar ditempat-tempat awam. Tetapi semenjak kebelakangan ini ada sedikit kelonggaran. Mungkin akan mengambil peluang ini untuk mengambil tempat-tempat yg agak menarik untuk diabadikan buat kenangan peribadi dan dikongsi bersama teman-teman..mungkin di entri-entri mendatang..hehehe


perghhh..aksi masing-masing macam artis dah..hehehe

penulis yg agak over expose..nak tunjuk salji je sebenarnya..hahah

the very first day snowing..tersangat jakun ok!

the snow..subhanallah!

one of the view in awaza

another view in awaza..caspian sea to be exact..:)

dataran awaza..

ada air pancut sebenarnya both side..cantik waktu malam

6 comments:

tasekM said...

aku main salji dlm peti ais je...

:p



.

Kehelan said...

cantik jugak yek kat sana!

kak tasek, sy nak main salji, pi taman pertanian shah alam jek... hihihih

kadok said...

tasek,
hahaha...aku pon sama..tp masa kat malaysia la..:p

kehelan,
x pernah pon smpi kat sana walaupun duduk kat shah alam kan..:p

Masy said...

bile bole ikot ni? aiseh... huhu

kadok said...

masy,
mohle..tiket bkn mahal pon...:p

addyaholix said...

memang mat bunga. dah ada buktinya. boleh tempek bukti kat sini? hahahaha