Monday, August 25, 2008

_Nafsi-Nafsi_

Lokasi : Satu Restaurant di Metropolitan Square Mall.
Time : 12.30pm

“she eat p*rk la” dia
“really ka?” saya
“ya lorrr…you think I bluff one?” dia
“nooo la…I just want to confirm…this one serius you know” saya
“yes..really sure…we ate at Korean restaurant..few of us…she ordered p*rk and that surprised us” dia
“huh..really ka?” saya
“but I did remind her..u can’t eat that one rite as a muslim..it’s prohibited…but she did mention..i didn’t kill anybody..i didn’t disturb people” dia
“owhhh dear…I don’t have any comment on that..nafsi nafsi” saya
“Huh! what is nafsi nafsi?” dia
“owhhh..lupa..u tak paham..its ok..its something like “mind your own business” la..hehehe” saya
“owhhh..like that arrr?” dia

Nota:
Manusia oh manusia. Nafsi nafsi…. owhhh


Nota lagi:
Saya tidak pasti samada penggunaan perkataan "nafsi-nafsi" dan maknanya adalah tepat..jika tidak..sila perbetulkan..hehehe..:p

23 comments:

ladylikeme said...

dia tak rasa aper-aper ker bila makan pork tueeee

Si Kachak Suparjo said...

euwwwww..

"bior la ai nak mkn pork pon, dah nafsu ai mencanak2. why so serious?"

Ko try bagi cHreT la bang, tgk die nak makan ke x.

ha ha.

kad0k. said...

ladylikeme,
dia suka kot...wallahualam..:)

suparjo,
kalau aku chrett..jadi lain kang nnti...hahahaha

denanz said...

org Islam yang memang tahu benda tu haram, yang nak makan jugak buat haper. konon meninggi diri la tu. megah boleh tunjuk2 buat dosa. lantak la. betul bro, nafsi nafsi.

Dzulkarnain Mohamad said...

hish..org mcm tu pn ada ke?
non muslim pn ada yg tak makan pork..giler!

Masy said...

tak penah dgr lak nafsi-nafsi. nafsu nafsi penahlah. ooo itu maksud dia ek.

kadok said...

denanz,
thanks denanz..aku ingat salah td pasal nafsi2 tu...hehehe

dzul,
tau xpe..i got colleague yg x mkn benda tu..:)

kadok said...

masy,
nafsu nafsi?ape maksud dia?

cippp said...

nafsi-nafsi..? camtu ka maksud dia?

aku kenal org nama nafsiah.. hahahah

Kak Lady said...

Erkk....dgr pork aje dah kembang tekak...

Nafsi2...ye ke istilah dia tu...akak selalu sebut...nafsu nafsi...heheheh...

Water Lily said...

Eehh..macam2 manusaia ni. Akak yang tertelan arak Jepun setahun dulu pun, sampai sekarang dok rasa bersalah.

Ada juga orang cam gitu ye.

kadok said...

cippp,
kim slm dgn nafsiah ehhh..:p

kaklady,
x silap sy mmg mcm tu la kaklady..masa belajo dolu2...:p

kadok said...

kak wl,
ada kak wl org jenis mcm tu..tp dia dah xdok kat sini...ada kat tmpt lain dahh..hehehe

tasikmerah said...

bro... u ingatkanlah dia kembali... kesiannya haih~

pB said...

nampak ..begitu


yang tak nampak , lagi hebat

kadok said...

tm,
dia dah xde kat sini..dok jauh dah..:)

pb,
haaa..yg x nmpk tu lagi ganaih kot..hahahah

sya said...

Aduhai.. boleh tertelan pulak tu, kita kekadang tenguk gambau aje tak larat nikan pulak nak makan.. yuck

kadok said...

kaksya,
tu la pasal..xterbayang time dia mkn..haihhh

blackpurple @ jowopinter said...

Dia ingat pork itu bukan babi kot.

He he he!

biskutrajin said...

woho...im shocked too..btw,slmat knl

kadok said...

bp,
pork tu mcm cekelat? x mungkin..hahaha

biskut rajin,
salam kenal...:)

archiq said...

pada pandangan patik pacal yang hina ni... "nafsi-nafsi" tu bahasa arab rasanya... membawa maksud "sendiri-sendiri" yang bila dielaborate lagi menjadi "buat apa ko nak sibuk sangat?? kubur lain-lain laa..."

pemahaman aku lebih kurang camtu laa... tatau laa kalau salah gak... huhuhu...

kad0k. said...

archiq,
aku rasa mmg dah betul dah tu archiq...aku dah tanya banyak orang..confirmed...hehehe