Wednesday, August 13, 2008

_potong_

Sambil minum-minum petang..saya berbual dengan bapa kekasih saya…kami ramai ketika itu..kami dijamu dengan air teh “O” bersama pisang goreng bercecah kicap… Pedas dan panas …syiokkk sungguh.. Kombinasi yang sangat ngam. Berpeluh saya kerana kepedasan dan kepanasan.

Bapa kekasih saya membuka bicara.
“sekarang ni…bukan senang nak cari kekasih ...yang pandai masak” dia
“dulu..masa ayah mula-mula berkasih-kasihan ...ayah bagi masa setahun sebagai masa percubaan” kata dia lagi.
“dahtu..ape jadik lepas tu?” saya
“tapi kekasih abah ok..tak sampai setahun dia dah bole masak semua makanan kegemaran abah” dia
“kekasih saya pon begitu abah..paling saya suka ikan asam pedas dia” saya
“bagus la kalau camtu…tapi kalau dalam masa setahun setengah tu dia gagal dalam masa percubaan..carik aje yang lain..yang pandai masak…dan yang penting..cantikkkk” kata dia sambil ketawa

“owhhh..macam tu rupanya..kalau berani..buat lah..nanti saya potong” kata kekasih saya sambil menunjukkan pisau ditangan.

“ermmm..kalau mcm tu dua-dua pon tak dapat lah ye..baik awak maupun honey tu?...kesian..kempunan” saya.

Kami semua ketawa berderai..arghhh..saya suka keluarga ini…J

33 comments:

thafiexq said...

i wish aku dapat keluarga awek camtu! muahaha

kadok said...

thafiexq,
cepat2 le carik..:p

azzurri said...

i am very much wondering who the 'honey' is?! hmmm..

Masy said...

en kadok carikanlah utk sy hahahaah eh bkn cari 'honey' tu tau hehe

KAKTINY said...

kasik potong kapla kalau berani lagi nak cakap pasal carik lain..

kadok said...

azzurri,
who u think she is?...:p

masy,
bg detail..akan dicari dlm server...hahaha

kadok said...

kaktiny,
hahaha..garang tu..potong kapla? .:o

tasikmerah said...

ahh... kamu mmg perlu di-cawat-besi-kan... heh~

kadok said...

tm,
cawat besi?susah nnti sis nakbuat keje...ermmmm maksud saya..buang air atau kecil...:p

alif-mikail said...

koi link...

pB said...

macam bapak mertua RAMLY dalam cerita MADU TIGA

kadok said...

koi,
dtg2 la selalu...:)

pb,
hahaha..suka banget cerita tu...byk kali tgk pon x jemu2..:p

Dzulkarnain Mohamad said...

org2 yg dah kawin byk betul berbahasa-bahasa. Tak paham aku kekadang..
hehe

Al-BIMA SAKTI said...

potong..?
aku dah fikir yg bukan-bukan dah...

kadok said...

dzul,
alah dzul..lama2 ko paham nti...:p

al-bima,
betul la tu apa yg ko pk-kan...hahaha

Sastri said...

waaa... sporting la ayah mertua bro... :D

rasanya kebanyakan perempuan akan mengeluarkan ayat seperti kekasih bro tu bila ada hint2 walau hanya bergurau, mengenai honey... keskeskes... :p

ladylikeme said...

mcm ayah aku ngan menantu dia..asyik2 cakap pasal kawin dua...aku xsuka tau

S.YanaZ said...

Aku ponn sukaaa ini keluargaaa...

Cheh! Tetiba lakkk.
:]

kadok said...

sastri,
hint2 potong ka?wahh..takuttttt...hahha

ladylikeme,
gurau je derang tu..yg satu pon x larat...hahaha

kadok said...

yanaz,
:P

NONIE AZIZ said...

kalau aku jadi kekasih bagi ayat mcmni...berani awak...saya cincang sampai lumat...

Water Lily said...

Kadok,
Ada jiran kak Lily yang selalu cakap camtu. Last2 betul dia dapat honey.

Huh! Tak terpotong dia! Nangis adaaaa!

kadok said...

nonie,
cincang smpi lumat..jd daging burger ehh?hahahaha

kak WL,
mintak simpang..:p

zino said...

spotting nya bakal bapak mertua.. hehe

kadok said...

zino,
bakal?hahaha..bapak entua la zino..:p

Si Kachak Suparjo said...

Bang,
awek ko tu xde adik pompuan yang baya aku ke?

Aku nak gak bapak mertua camtu.
Sambil2 tu bleh la kite jd ipar duai.

Amacam, brilliant x fantasi aku?

ha ha.

kadok said...

kachak,
malang sekali en kachak..adik bawah dia baru darjah 6..bawah darjah 6 ada yg baru darjah 2...so mcm mana?nak tunggu...nanti kerepot ko dibuatnya...hahhaa..:p

sya said...

Pandai carik kekasih yang ada keluarga mcm tu

Kak Lady said...

Heheheh...Tanyalah kekasih tu...'nak potong buat jeruk ke? Abih dpt pandang je...boleh ke'... :P

kadok said...

kaksya,
hehe..alhamdulillah..mereka sporting..:)

kaklady,
buat jeruk? menakutkan...hahaha

artsoul said...

garang nyeee awek kau...main potong2 lak...

arsaili said...

salam..kena pakai cawat besi la kalau takut kena potong..ekekeke

kadok said...

artsoul,
hehe..garangggg..mmg garanggg..:p

arsaili,
cawat besi xtau nak dapat mana bro..:p