Monday, January 19, 2009

_Hello_

Aku masuk di Kedai Mesra yg terletak disekitar tempat tinggal aku. Mau mengeluarkan wang sebetulnya. Kebetulan di hadapan aku sorang mamat cha ya nun alip (atau mungkin orang kita yang mirip cha ya nun alip..ahhh..aku peduli apa ko berbangsa apa). Dia terus pergi setelah selesai urusan di mesin Atm. Dia tertinggal kad. Aku menyapa.
“ Hello…u left your card”
Yela..niat dihati baik..taknakla kad ATM mamat tu disalahgunakan. Lepas aku sapa, Mamat tu pergi ke ATM semula dgn muka bodoh sambil buat urusan pengeluaran. Walaweh. “Halo geng”. Kalau setakat kad ATM ko tu. Aku tak heran. Tapi kenapala sombong sangat. Nak kata dia tak habis urusan dia kat ATM tu, apa jadahnya dia terus pergi. Aku bukan apa, Cuma..ermmm..pandai-pandai la berbudi. At least cakap “terima kasih” kaaa…”thanks” kaaa..atau paling tak pon senyum. Ini tak..senyum tak, apa pon tak. Bila aku keluar dari kedai Mesra tu, dia yang pada ketika tu nak pakai helmet dok usha-usha aku. Haihhhh..ini macam punya orang pon ada ke? Kalau aku tau la ko punya buruk perangai macam ni. Aku memang campak aje kad ko kat longkang tu. Biar ko kena bayar rm8 sebab ganti kad baru. Haihhhh…tu..ermmm..the other dark side of me la yg bagitau…hahahaha

20 comments:

aNIe said...

Memang geram dengan attitude orang yang macam tu...bukan kita nak apa pun...senyum pun okaylah kan?

kadok said...

kaklady,
betul tu kak..tp nak wat camne..bkn bole dipaksa2 pon..hehehe

ladylikeme said...

uiiksss...gila berlagak mamat...lenkali patahkan jek kad atm dia tue..baru padan muka dia yang sombong sangat tuee

tasikmerah said...

org tak curik kad tu pun dah kira baik, ye tak...? tu pesen bingai sombong tu...

Abby ♥ said...

some pep are born to be jerk, huhu

kad0k. said...

ladylikeme,
hahaha..ganaih hang ye...;P

tm,
bodoh sombong sungguh punya org..haihh

kad0k. said...

abby,
aku suka la sentence ko tu..hahah..aku letak dlm skype dgn ym aku...hahahaa

~~~ kay ~~~ said...

teringat ada kawan cakap,"kalau tak tahu senyum, sebut C selalu!"
hehehe...

Sastri said...

isk isk... macam ni pun ada... niat kita baik tapi dia pandang kita macam kita nak buat jahat plak ek...

kad0k. said...

kay,
now i know why they always say.."cheese"...hehehe

sas,
mcm2 adaaaa...:)

sya said...

Sabo sabo.. memang ramai manusi jenis gitu, pastu dia terperasan kot yg dia rude tu sbb dia nak cuba usha tu

alif-mikail said...

may the force be with you... ahahha

Masy said...

tgh bayangkan encik kadok pegi rampas kad ATM drpd mamat tu n patah2kan dpn dia. mcm best laa bayangan ni hahahahaha

kadok said...

kaksya,
mungkin kot dia perasan..tp biarlah...

mikail,
hahaha

masy,
jgn suka bermain dgn fantasi...:p

arsaili said...

salam...abai jer kes org tak reti berbudi bahasa tu....

cippp said...

pokcik,

tu kah salah sorang yg jerk..? hah.. setakat ATM card apa nak heran kan pokcik. kot ler duit kuar dia x amik.. mau gak kebas msk poket..

kadok said...

arsaili,
wslm..yeye..sila abaikan org pemikiran mcm tu..hehehe

cippp,
setakat kad atm..ape sgt..bukan aku leh kua duit pon kan...hehehe

denanz said...

memang bodo macam papan.

NONIE AZIZ said...

ke...dia lepaskan geram kat ko pasal gaji dia tak masuk lagi...kakakakaka

kadok said...

denanz,
bodo cam tenuk pon ye jugak...hahahah

nonie,
aku rasa pon camtu gak la nonie..tu yg muka tensen semacam..wahaha