Wednesday, February 25, 2009

_10 malam_

Si kekasih ada diruang tamu. Tengah bersidai. Almaklumla. Mengah dia hendak mengusung perut kesana kesini. Saya tidak kisah. Janji dia ok. Malas mahu menyusahkan dia. Saya? Owhhh…saya ada di dapur. Potong bawang, hiris lada, hiris lobak, hiris daun sup, hiris udang dan menumbuk-numbuk bahan-bahan tadi menggunakan lesung. Selepas itu, saya bancuh bahan-bahan tadi bersama tepung cap “Sauh” menggunakan air suam. Itu petua dari mak saya.

Arghhh..payah juga. Tapi nak buat macam mana. Nafsu serakah saya tidak terbendung untuk memakan jemput-jemput udang bercecah sos cili malam ini. Jam didinding menunjukkan pukul 10 malam. Cuba kamu bayangkan. Lelaki seperti saya pada jam begini sibuk menggoreng jemput-jemput udang untuk dirinya sendiri…sudah tentu sangat comelkan?....hahaha

24 comments:

LotsOfLove-Pearls said...

Salam Kadok..
hahaha..
comel sungguh ya..
share skit..
huhu..
bestnyer..
mesti si kekasih makin sayang..
semoga kekasih ok dan selamat melahirkan baby..

Masy said...

heheh ingatkan nk masak utk ibu mengandung. baru nk cakap comel, kensel lah hahah

kad0k. said...

lots of love,
thanks lots of love...

masy,
dia pon tumpang sekaki...:p

Abby ♥ said...

Haha,aku nk jugak wei, sodapnyaaaaa

kad0k. said...

best abby..k obuatla mlm ni..cecah dgn sos lada kimball..perghhh...meleleh beb..wahahaha

~~~ kay ~~~ said...

sangat comel...huhuhuuu..
okay ler tuh dah pandai buat sendiri...x rugikan kalau kita pandai apa apa pun dlm dunia nih.

my hubby pun pandai masak....
lalalalaaaa....
masak air jer...(tuh pun cerek eletrik..hiks)

ladylikeme said...

wah kamu telah menambahkan kecomelan kamu dengan pandai masak di dapur?

wah..sungguh comel..la..la..la...

ladylikeme said...
This comment has been removed by the author.
kadok said...

kay,
kalau pakai cerek gas tu x tau ehh?..:p

ladylikeme,
sungguh comel..ahhahaha

NONIE AZIZ said...

kalau bini yang mengandung tu comel aku setuju tapi bab kata lelaki yang bakal menjadi bapak tu comel....aku ngeri...ko dua alam ke hape...nak comel-comel nih? hahahaha

NONIE AZIZ said...

lenkali sila gunakan KACAK okey...

kadok said...

nonie,
aikk..comel x bole guna ke? aku tak rasa salah penggunaan perkatan kat situ..hahhahaa

Op said...

peh jemput jemput
feveret aku tuh

tasikmerah said...

ko buat jemput2 bubuh lobak ye.... kalah resepi chef wan tu... ha ha.

aku kadang2 buat jemput2 bubuh bawang je... hahahaha...




.

kadok said...

Op,
sama la dgn aku..simple bro..:)

tm,
aikk..buh bawang aje? ape rasa?...letak lobak best ..hehe..try la

aNIe said...

Jadi bukan akak je comel...Kadok pun comel jugak...hahahahah

Tapi nak tau jugak ye...orang laki selalu kalau kat rumah dgn kain pelekat...t-shirt pagoda bila memalam...Kadok menggoreng jemput2 tu dgn berpakaian begitu ke?

Kalau ye...bertambah kecomelan tu... :P

Hannah Sullivan said...

aku suka lelaki yang pandai masak kerana aku tak berapa pandai masak.

Khairi said...

ko nyer conclusion tu buat ketiak aku geli kadok hahaha

bini aku dah boyot.

bini trey lom lg. bg petua sket kat dia

Sastri said...

ingatkan kekasih yang mengidam... keskeskes... memang sangat comel... keskeskes...

semoga kekasih sihat-sihat saja... :)

kadok said...

Kaklady,
Masa tu saya pakai boxer dgn singlet…harap maklum…hahahaha

Hannah Sullivan,
Hannah…sy tak tau masak..setakat goreng2 tu no hal…heheheh

Khairi,
Congrats bro…bila due? Trey? Pressure kot…hahahah

Sastri,
Sy yg ngidam…macam2..akan disampaikan…insya-allah..;)

Khairi said...

aku xleh view kebanyakan shoutbox termasuk ko punye. aku jwb kat sini ar. due bulan nam nanti :)

bini ko dah tak lama dah kan.. all the best!

kad0k. said...

khairi,
yep..dlm minggu ni atau minggu depan..thanks bro..:)

cippp said...

lagi comel klu perut tu ke depan sikit lg ala2 paktam.. dan memasak gaya ala2 chef wan.. hahhahaha

kad0k. said...

cippp,
tu yg xleh nak tahan..tp setakat ni aku bole kontrol lagi..xtau la esok lusa kan..aku redha...hahahahah