Wednesday, June 24, 2009

_time flies_

Alhamdulillah. Arissa sudah masuk 3 bulan. ermmm..setakat ini, tiada masalah menjaga anak dara sorang ni. Harap berkekalan macam tu la. Cuma kadang-kadang tu melalak sebelum dia hendak beradu. Pernah sekali si kekasih turut menangis kerana tidak tahu apa mahunya. Saya? Saya macam selalu. Tidak tau hendak buat apa selain mengurut kaki, perut dan belakang Arissa takut masuk angin disamping sedikit bacaan yang perlu dibaca dipusat si kecil ni. Haihhh...
Kebetulan minggu yang sudah ada makcik dan pakcik saya datang ke rumah bersama-sama anak-anaknya. Rumah kembali bingit. Bagusla, sekurang-kurang tidak la terlalu sunyi. huhuhu. Habis aktiviti anak dara saya seorang ini diceritakan kepada mereka oleh sang kekasih. Tiba-tiba..."Haaaaa...tang kuat melalak tu makcik jamin menurun dari bapak dia..memang takde lain dah..sebab makcik jaga dia dari kecil..dia memang suka melalak!" kata dia...maka pecahlah segala tembelang aku selama ni sambil disulami hilai ketawa derang. Alahaiiiiii...


30 comments:

addyaholix said...

mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasik bang. lain la kalau kamu saja-saja tuang ke lantai. tu dah kira kes lain. haha!

alahai arissa! comelnya dia. kalau dengan baby, saya suka gigit tapak kaki dia. lembut. gelembung macam ada air. alahai!

kadok said...

addy,
ada gak kuah tu tertumpah ke nasi org lain?..:p

like my brother..suka gigit tangan dgn kaki..hahaha

tasikmerah said...

kadok, encik darling pun kata arissa ni sgt jelita. dah besar kena pasang bodigad. dia pesan. ha ha.

lepas cukur rambut dia makin lebat, kan...? aku rasa baru je cukur hr tu... ni dah panjang dah.

comelnyaaaaaaaaa arissa...

:)



.

faraulah said...

En. Kadok,

Tumpang lalu yer..

Comel sungguh Arissa!

kad0k. said...

tm,
jelita? aku rasa jelita hanya utk org dewasa..hahaha..bodyguard? ermmm..dah beso nnti jadi muka lain dah...:p

faraulah,
terima kasih..singgah le selalu..:)

ez said...

cantik,ayu dam comelnye anak dara en kadok ni..heheh

cippp said...

comey arissa. sib baik mokcik xde anak teruna. kalau x.. dah chop awal2 jd menantu.. hihihihi

kad0k. said...

ez,
thanks ye sis..

cippp,
hahaha..kecik lagi la..bb masa kecik2 seme pon comel..bila dah beso nnti br tgk camne..hahaha

Masy said...

alalalalal comeynyeeeee

addyaholix said...

nak mintak izin, saya copy 2 3 keping gambar. dah copy baru mintak izin. haha!

kad0k. said...

masy,
sape? kadok ke? hahahahahahahahahahahhahahah

addy,
no problemo bro..:)

Kehelan said...

tak puas tgk...

scroll ke bawah... naik semula ke atas...

chummilllnnyyyyaaaa!

kad0k. said...

kehelan,
thanks ya..;)

ladylikeme said...

en kadok> aku rasalah baby mu iteww seiras ngan anak teruna aku..owg kata kalau seiras ada jodoh..

apa macam...

afdni said...

wah wah sokanyer tgk pic arissa byk..sgtla comey..
dah beli 50mm ker??1.8 ker 1.4??

p/s : yg dok edit pic. tu guna photoscape jek..sgtlah simpale dan cepat..

Mak Su said...

kenapa bayi-bayi seusia itu sering menggenggam tangannya?

Water Lily said...

Comel alahai geramnya!

Hug!

kadok said...

ladylikeme,
:p

afdni,
50mm tu xleh nak attach dgn my dslr la..bole tu bole tp manual focus...huhuhuhu

kad0k. said...

maksu,
bkn tu janji dia dgn allah? dia masih memegang janji dia dgn allah..yg sy pernah dengarla...hehehe

kaklily,
arissa hug balik kat akak ni..:)

Faizah said...

comelnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nak curi gambo boleh? buat tatapan, kot anakku leh comel mcm arissa

kadok said...

faizahs,
bole aja. dah ada ke? tahniahhhh!!!

aNIe said...

OOh...arissa kuat melalak ikut bapak ye...

Like father like doter le ni...hehehhe

Alhamdulillah dia sihat biar pun kuat melalak...nanti sekejap je besar tu...

Cantik sungguh mata arissa...

addyaholix said...

saya jatuh cinta la rasanya. alahai arissa!

zafi said...

Bro
lovely eyes and so adorable!!!
hahhahahahaha well she inherited your atittudes...:P

kadok said...

kaklady,
sepet la kak mata dia...:)

addy,
:p

kadok said...

zafi,
thanks..:)

Qaseh Qasturi said...

best dapat bb girl ni...cam2 baju colourful nak bagi dia pakai...

yelah rasa cm baru cukur dah lebat rambut Arissa...ikut rambut mommy ke..nengok apak dia cam kurang rambutt....

anak dara biase le nangis2 nihh..kalau anak lelaki ..haha x sesuaiii...

kad0k. said...

QQ,
tu rasanya ikut mummy dia..:p

S.YanaZ said...

Enche' Kadok,
maO pinjam anak dara lu barang seminggu duaaa...


*laalaalaa*

kadok said...

s.ynaz,
seminggu dua? mau pengsan bini gua dengar..hahahhahaha