Monday, June 16, 2008

_Merah Jambu_

Dulu rm80 untuk “full tank”..semalam pulak rm120 untuk “full tank”..arghhh..ehhh..tak..saya tidak tukar kereta….saya masih memandu kereta Ferrari hitam saya itu lagi..heh!

Kami baru pulang dari menghabiskan wang semalam..mana lagi kalau tidak tempat kesukaan kekasih saya..dijalan TAR…alasannya persediaan awal bagi menghadapi hari lebaran yang tinggal 4 bulan lagi..dan alasan dia lagi..kalau kita lambat beli..orang tidak mahu menerima tempahan jahitan baju-baju kami..kami memakai baju merah sedondon tahun ini…tahun lepas pula hijau pucuk pisang sedondon…alahaiiii

Tapi saya agak pelik kenapa kekasih saya sangat obsess dengan warna merah jambu..dari baju biasa-biasa hinggalah ke baju kurung…kain-kain ela yang dibeli untuk ibu saya, ibu kekasih saya, makcik-makcik saya kesemuanya punya rona yang sama..merah jambu…mungkin memang begitu kot.

Nota kaki:
Habis menghabiskan wang..kami makan di restoren ins*f..memesan nasi beriani Kambing untuk 2 orang..kami dikenakan rm62.10..perghhhh..memang saya ins*f

21 comments:

Ayu said...

Selamat hari Bapa untuk awak juga...

Saya juga suka pink heheheh
awak sekeluarga baru berbelanja di jlnTAR untuk hari lebaran.. hehe saya sejak awal tahun sudh membeli untuk keluarga saya dan mertua.. warnaya.. biru laut and untuk pengetahuan awak sudah siap dijahit yerrr hehehehehehe

semuanya kerana tidak mahu terkocoh2 di saat akhir :)

tasikmerah said...

bro... betul ke rm62.10 hah?? uishhh....

tu restoran kegemaran aku tu... lama betul tak pergi... selama ni tak pernah insaf2 juga... nampaknya la ni nak kena blajo insaf la ni... :P

kadok said...

ayu,
wahh..biru laut..my fav color...hehehe..dah siap?awalnye ayu..

tm,
betul la TM..ni kisah benar..lps ni..try order briani kambing..sure terperanjat masa bayar...hahaha

archiq said...

akhirnya... insaf juga bro kadok ni ye... syukur. hehehe...

lepas ni kalau nak insaf lagi pegilaa restoren itu ye... hehehe...

kadok said...

archiq,
cant resist la archiq..last time sama jugak..sesekali bole la kot..hahaha

KAKTINY said...

salam..
rest. ins*f tuh.. mmg kaktiny ins*f betul makan kat situ - walaupun tak dinafikan manggo blended dia mmg.. sluurrrppp... hmmm... yummmyyy.. tapi dah 3 kali kena asik kuar 3 keping not RM50.. cukup dah ler.. tunggu makan nasi beriyani muar bila balik kampung abang jer lah..

kadok said...

kaktiny,
wslm kaktiny..yep..manggo blended dia mmg besh...one of the attraction dia...sy dah kena 3 kali mcm tu..tp x insaf2 jugak...hahaha..beriani gam kat batu pahat depan southern hosp tu pon glamer jugak..best..:)

Faizah said...

mahal gile makan kedai insaf tu, kalau makan kedai biasa, RM60 tu untuk 5 kali makan (2 orang)

p/s tahun ni takde bajet baju raya huhuhu

kad0k said...

faizah,
tulah tu faizah..mahal tu..tp nak buat mcm mana..nak merasa...hahaha

alah..xde bajet konon..ntah2 nnti beli baju yg dah siap dah...hahaha

Khairi said...

weh kete ko sama ngn kete aku kan? RM120?? aaaa tidakkkk... mana nak potong RM40 tu bhai? mknn kucing? pawagam? mknn aku la nampaknya huhuhuhu...

Al-BIMA SAKTI said...

eloklah tempah awal2, takut nanti naik harga. Pastu kau elok kahwin cepat, takut nanti naik belanja... sebab minyak mungkin naik lagi nih...

kadok said...

khairi,
yep..kita pakai kereta yg sama...ferrari..kalau ko x percaya..try buat tank ko kosong..then isi..konpem rm120...

al-bima sakti,
haihhh...minyak mau naik lagi? alahaiiiii

jamri said...

aku dulu full tank 95 skrg 138...

ko makan apa sampai 62.10? aku dengar pun sungguh insaf sekali...

kadok said...

jamri,
nasi beriani la...beriani kamben, jus mangga dgn air kosong...tobat aku insaf...hahahah

blackpurple @ jowopinter said...

Pergh! Dah siap-siap nak Raya tuuuuu! Kekasih kau dah habis ganti puasa belum? Hehehe.


Air mangga di Insaf itu poweer!

LED said...

merah jambu, warna kedamain

NONIE AZIZ said...

aku pun suke kaler merah jambu...setiapkali pandang merah jambu baba jeling aku...sian kannnnn...RM62.10 utk 2 org humag aihhh...betul2 insaf...

Sastri said...

haaa... awalnye dah buat persiapan lebaran... hmmm... menarik idea tu... merah jambu untuk warna raya tahun ni pun ok gak... takde lagik rasanya baju raya warna merah jambu tu... :D

kadok said...

Bp,
hahaha..aku advance..:p..dia dah abis ganti lah...aku dah tanya...hahaha..:p

Led,
biru tu warna kedamaian kottt...:p

Nonie,
tu lah nonie.aku rasa semua perempuan sama..merah jambu...aku pon sama insaf nonie..:)

sastri,
haaa..merah jambu..apalagi..ajakla si dia buat kaler merah jambu sedondon tu...hehehe

cippp said...

hahhahahah.. tu sbb restoran tu diberi nama INSAF pokcik.. !

kadok said...

cippp,
aku dah tau dr dulu...tp still aku g sana...hahaha..nak buat mcm mana..:p