Wednesday, June 18, 2008

_Tut tut...tut tut_

Trut trut…trut trut…trut trut…
“Assalamualaikum..ayah kat mana?” aku
“Ni..kat Rengit ni..tgh mkn dgn mak kamu..dah mkn?” dia
“dahh..baru je lepas makan sat tadi..sehat semua?”
aku
“Sehat…ehhh..bila nak balik kg?” dia
“Tak tau lah yah…tengok dulu mcm mana” aku
“Aik..ni seme pasal minyak naik ke? Ke dah tak nak balik dah?” dia
“Ermmm..tak jugak..agak-agak kalau balik bole claim minyak kat ayah tak?”aku
“Bertuah punya anak…pok pek pok pek pok pek…” dia membebel
Aku hanya mampu ketawa...kadang kala aku menyamar jadi agen insuran la…takpon jadi orang-orang bank atau orang-orang gomen…gabra jugak dia..tp itulah kami..mungkin itu yg buat kami erat..bukan aku sahaja..adik aku yg di Melaka itu juga selalu membuat perkara yang sama…jangan risau Ayah…kadok dan kekasih kadok akan pulang hujung minggu ini...tak sabar makan ikan merah masak asam pedas mak…hehehe

18 comments:

jamri said...

Balik kampung mana kadok?

kadOk. said...

kampung batu pahat la en jamri..lu ada sana ka?

tasikmerah said...

bila fikirkan mak ayah ni... harga minyak pun kita lupa kan?...

aku pernah menyamar jd petugas rumah mayat kat sorang member... dia terus letak telefon... ha ha...

krm slm mak ayah ya....

KAKTINY said...

..balik kadok..balik..
tak kira ler.. minyak naik ker.. naik minyak ker.. balik ler kampung..
(psst.. kaktiny pun lama tak balik kampung.. sob sob sob..
TAPI tiap 2 minggu sekali hantar tiket / kirim duit minyak & tol kat mak ayah suruh naik KL.. kahkahkah.. janji dpt jumpa....)

oh asam pedas.. teringatnyer asam pedas ikan parang ibu mertuaku di parit jawa sinun... hihihi

jamri said...

kalau balik batu pahat singgah pt. jawa, raya baru ada maaa...

kadok said...

TM,
ye betullbila fikirkan derang..mahal ke..apa ke..semua tu tolak tepi..:p

kaktiny,
wahhh..every 2 weeks derang dtg ur house arr?gud daughter la sis..:)

jamri,
bole2...tunggu raya..hehehe

Sastri said...

orang Johor tak boleh tinggal dengan asam pedasnye ek... :D

waterlily said...

Asam pedas sedap woo..saya orang Kedah, tapi arwah abah dulu asal Muar. Mak terpaksa la belajar masak.

Entri ini buat saya lapar la encik Kadok.

kadok said...

sastri,
hahaha...ye benar...kalau kamu tidak percaya..tanya sahaja sama dia...hehehe

wl,
wahhh..WL...kalau kamu terasa lapar...sy lagi lah terasa lapar...ikan masak asam pedas..ada daun kesum..ada bunga kantan..perghhh.lelehhhh..hahaha

Al-BIMA SAKTI said...

Ekau cerito pasal minyak lagi ke, kadok...? udah-udah le tu.

Anak mak mentua aku isi minyak keto dia hari-hari, tak merungut pun.

Tapi bilo aku isi minyak keto aku, aku membebel gak sorang-sorang.

Eh, jangan kerano minyak, ekau terputus silaturrahim dongan mak bapak plak. Doso bosar ekau nak ooii.

kadok said...

al-bima,
idak le teman cerita pasal minyak ajo sbb teman rasa..disebabkan ini lah yg akan menyebabkan semua brg2 naik..agak2nya lah..nasik beriani kambin tu rege lepas rege minyak naik tak?hahahha

Ayu said...

tumpang bleh?

kadok said...

ayu,
nak tumpang..bole..jom2..:p

Al-BIMA SAKTI said...

hai kadok,
jangan kato nasik briani kambin naik rego, kambin tu pun dah naik rego... haaa, ekau pikir la sendiri..

zino said...

bertuah punya anak hehe

selamat balik kampong..

kadok said...

al-bima sakti,
teman dah lama pikir...teman pon dah naik angin dah ni...hehehe

zino,
memang bertuah zino..hehehe..dah ada kat kg ni..:p

Faizah said...

mcm ngidam plk nk mkn asam pedas hehehe

kad0k said...

faizah,
hahaha..balik beli ikan terubuk then masak asam pedas...hehehehe..:p