Friday, June 6, 2008

_nasi ayam_

Saya makan luar mlm tadi…ehhh..silap..saya makan malam diluar mlm tadi…ngeeee…di Gazebo seksyen 27 shah alam. Saya memesan Tomyam, Telur Dadar, Nasi Putih, 2 Nasi goreng USA, 1 Milo Ais, Teh O Suam dan Limau Ais. Semua berharga RM16.20. Pada malam sebelum nya..saya memesan makanan yang agak sama dengan tambahan Sup Ekor tapi dengan harga RM25…huhhh…jangan harap saya datang lagi ke kedai kamu...ermmm

Owhhh…teringat saya ketika berada diKota Singa…saya dan kekasih saya makan di Chicken Rice Shop..restoren nasi ayam yang banyak di Malaysia ni…kami berdua memesan makanan yang selalu kami pesan di Malaysia…makan makan makan…pok pek pok pek..makan makan makan dan pok pek pok pek lagi..bila melihat bil yang kami terima..semuanya bernilai SG$26.00 yang bermakna SG$26.00 x 2.35 = rm61.10…naik terbeliak biji mata saya melihatnya dan menggeletar tangan saya ketika ingin membayar…tapi tidak mengapa…semua itu company saya yang tanggung..kalau mengharap saya membelanjakan wang sebanyak itu untuk 2 pinggan nasi ayam…saya mungkin berfikir 10 ke 20 kali...saya bole dapat 6 pinggan nasi ayam dinegara saya u know...hahahaha

Nota Kaki:
Ini hanya satu entry “0”..owhhh..saya berjaya memenuhkan tangki minyak saya kelmarin walaupun saya terpaksa beratur panjang…cukup untuk seminggu kot.


9 comments:

waterlily said...

Laa beratur jugak rupanya :)

Jangan naik minyak walau minyak naik hehehe..

kadok said...

wl,
la ni x lagi sbb dlm tank tu masih minyak yg rege rm1.92...tunggu lah nnti apa jd kalau dlm tank tu minyak rege rm2.70..hahahhahaha

Am said...

mak aiii, mahalnya nasi ayam hehehehe

Am tak isi minyak malam tu tapi seronok perhatikan orang isi minyak sampai jalan jem hehehe

kadok said...

am...sy pon ada q for almost 1 hr...tp bagus la..minyak tu tahan smpi ke hari ni...i think akan habis by end of the week kot...hahaha

yep..mahal nasi ayam derang...:p

tasikmerah said...

aku pun beratur panjang gak mlm tu... tapi minyak tu hanya cukup balik kg je... ha ha...

aku tak berapa serasi la ngan nasi ayam kt situ...

Aku Bukan Bidadari said...

jom beli kuda nak tak..naik kuda

kadok said...

tm,
nasi ayam nye tal mcm kat kedai2 biasa kan?hehehe

tiara,
ada jual ka?kuda padi ada?...:p

blackpurple @ jowopinter said...

Kadok, jom lepak Puchong. Kau dah kontek Nonie pasal makan-makan soto tu belum? Hahaha!

kadok said...

jom...brg2 dah siap lom..tunggu si nonie masak aje ni..aku akan pastikan perut kosong..baru best perabih seme...sure nonie masak best punya...hahahha