Wednesday, April 1, 2009

_rumput_

“u..u kat mana?” kata dia
“I ada kat rumah ni” kata aku
“wat ape?” dia
“tanam rumput” jawab aku ringkas
“owhhh..bagus la..orang tanam pokok bunga, sayur atau pokok-pokok lain tapi u pulak tanam rumput ehhh?” jawab dia sambil ketawa…seperti selalu
“nak buat camne..tanam rumput aje yang tau…hahaha” kata aku mengakhiri perbualan…


haihh....itu hanya sekadar perbualan ringkas saya dan kekasih saya disamping sedikit aktiviti sebelum perpindahan kerumah kami kelak. Disamping "Exercise", dapat la jugak saya memelihara alam sekitar. jadilah dengan menanam rumput dihalaman rumah supaya tampak lebih kehijauan. bukan apa, "earth hour" yang lalu pun saya tak berpeluang nak lakukan (alasan saya concrete ok!), jadi ini mungkin bole dikira sedikit "contribution" saya terhadap alam bukan? hahahaha

p.s:
Ermmm..sekadar pertanyaan disamping perasaan amarah yang meluap2 dimasa ni. Ape perasaan korang kalau tanam rumput, lepas tu ada kucing berak. Bukan setakat atas rumput aje, depan pintu utama pon dia berak jugak. Kurang adab betul kucing tu. Siapla ko…kalau aku jumpa ko nanti, aku sumbat-sumbat montot ko dengan berus dawai.Baru ko terjerit-jerit mintak amponnn… Haihh~~~

26 comments:

NONIE AZIZ said...

HAHAHHA...beria ko citer pasal bumi..tetiba tuko jadi bakal pendera binatang?...senang jer bro...petua dia kalo ko tak nak kucing berak ko tabur cili kering kat tempat dia selalu berak tu...harus dia tak berak dah...

kadok said...

nonie,
betul ke? cili tu kena potong2 ke dulu sis atau letak mcm tu aje panjang2?

hahaha...ye la..dera tak dera..jenuh aku nak buang dgn cuci dia nye hampas makanan...kalau wangi xpe...hahahahahaha

ladylikeme said...

xper..jangan risau..i dah warning kat kucing tue ...seharusnyer dia xkan datang lagi umah ko..kalau dia datang lagi..sahih itu adalah kucing yang tuli

LotsOfLove-Pearls said...

huhu..
itu kucing mo d ajar ito..
huhu..

dulu, laman rumah aku jadi taman permainan kucing2 jiran aku. baja sana, baja sini..
balik dari kelas, dari jauh sudah bau itu aroma..
very the menci..

rumput very the subur coz of ader baja original..

aNIe said...

Hahahaha...adoiiii!!...tak baik tau kadok...mendera namanya tu...

achik said...

kucing tu nak bagi baja.. ok apa.. ekeke.. ;p

kad0k. said...

ladylikeme,
arghh..nampaknya dia tidak mendengar kata2 kamu..dia memang tuli walau dibilang beberapa kali. haihh

lol,
jadi subur? rumput jadi kuning ada la..ahaha

kad0k. said...

kaklady,
mendera? abis dia dera saya dulu...hahaha

achik,
dun think they put fertiliser to my grass..they just made my grass mati wooo..yellowih...hahaha..bad cats!!

ez said...

heheheh..csian kucing tu x pasal2 kene marah..sabau ye..hehehe..

addyaholix said...

sama juga macam kucing kat rumah. dah tak pandai cari port sendiri kalau nak melepas. sebagai hukuman, dalam rumah dah jadi kawasan larangan. sejak mimi dah takde, aku bukan lagi penyayang. haha!

kadok said...

ez,
tgh sabau ni..tp kalau dia melebih2
lagi..siap!..hahaha

addy,
mimi? nama kucing ka? sungguh manjeeee...hahahaha

addyaholix said...

ya. mimi nama kucing. tapi mimi dah pergi jauh. pernah tulis tentang mimi juga sikit masa dulu. yang tinggal sekarang cuma milo dan miko.

kadok said...

addy,
ok..aku pasti membaca archive kamu tentang mimi..perghh..nama awekkkkkk..mesti jambu..hahaha

NONIE AZIZ said...

kalau ko tak nak nampak cili besor berterabur kat depan rumah ko gunting la cili tu..

khairi said...

komen terpesong:

Wah, tahniah bro. Cantik orangnya secantik namanya. Tahniah di atas kelahiran arissa.

komen entry ni:

tanam rumput nk layan golf ke pe?

kad0k. said...

nonie,
ok sis...dah paham..nnti aku buat.

khairi,
thanks bro. main golf? hahaha...xminat sama itu game..hahaha

arsaili said...

salam...taik kucing tu kan baca organic..eheheh memakmurkan alam....bawah bersabar bro

Masy said...

sumbat dgn rumput laa bro.. baru dia rasa sense of belonging hahahaah~

kadok said...

arsaili,
penah sekali tu dia berak atas rumput...rumput tukar jadi kekuningan..that is not fertiliser anymore..hahaha

masy,
bole dipertimbangkan tu masy..sumbat dgn rumpuh ehh..siap dgn tanah2 skali...hahahhaa

tasikmerah said...

kadok kamu rasa marah, lagiiiiiiii dia berak. hehhehehehe...



.

AL-BIMA SAKTI said...

dah takdir le tu....he he he...

manje said...

salam

hehe taik kucen panas... :) mau abis rumput kurang subur... huhu

kadok said...

Tm,
Biar dia berak..senang aku tala montot dia dengan penyapu…hahaha

Al-Bima,
Aduhhh..aku terima..:p

kadok said...

Manje,
Tu la tu..bertompok kuning jadinya..haihhh

mylara said...

rumput carpet ke? kalau rumput jenis tu kucing mmg suka..dulu sampai mengendap la nak baling kucing tu ngan selipar..geram

kadok said...

mylara,
a'ahhh..alah..kecik aje portion tu kat depan rumah..suka pulak dia kat situ..haihhh