Monday, November 2, 2009

_maafkan kami ye sayang_

Lokasi : No 49 BBS
Masa : 1.30pm

Saya baru selesai sedikit perbincangan pada beberapa petang yang lalu. Tiba-tiba telepon tangan berdering. Kedengaran suara kekasih menangis dihujung telefon

Dia : Abang…(sambil tersedu-sedu)…
Saya : Nape?
Dia : Tangan Rissa kena kuali panas (selepas dia sampaikan baris ayat tu..terus dia menangis teresak sambil suara Arissa jelas kedengaran dihujung telefon)
Saya : Ok-ok…abang balik sekarang jugak!!!

Sampai dirumah…Rissa sudah tidur. Saya kucup bibir rissa yang mongel. Dia sedar dan teresak-esak. Seperti mengadu. Kemudian dia sambung tidurnya kembali. Saya kata kepada Rissa…

“mummy tidak sengaja nak..maafkan kami”

Dia sedar dalam mai mai. Menoleh. Senyum dan menyambung tidurnya kembali…Maafkan kami sayang!!!..:((

16 comments:

Khairi said...

Teruk ke Bro? Take a good care tau. Budak2 sebesar itu suka capai itu ini. Nasihat utk diri sendiri goks. huhu.

Arwah abg ku, capai alas meja dan tarik, tersimbah dirinya akan air panas. umurnya masih kecil, dan cuma setakat itu umurnya.

kad0k. said...

jari manis belah kanan yg kena...one side aje...so far alhamdulillah xde pape.cuma tu aje la. kena air masa mandi..benda nak kering..then basah lagi..adehh

addyaholix said...

alhamdulillah, syukur arissa tak apa-apa. budak-budak tengah nak membesar macam tu lah bang. lincah. cuma kena selalu berjaga-jaga.

dan moga suatu hari nanti arissa mampu lihat kasih sayang yang melimpah ruah dari kalian untuk dia ;p

alahai arissa!

afdni said...

alahai..siannya kat arissa..cuba la balut jari tu then cover ngan plastik time mandi..kalo cepat kering..cepat sket baiknya..

~~~ kay ~~~ said...

proses pembesaran seseorg anak itu memang byk ragam nyer..so bertabahlah.
(^_^)

kadok said...

Addy,
Noted. Tgh membesar, byk benda dia nak explore.

Afdni,
Tu la..kalau mandi..jari dia basah..sian kat dia.

kadok said...

Kay,
Its not easy to be a good parent rite? :(

ez said...

semoga rissa cepat sembuh..mr kadok kalo letak losen cepat baik x?

kad0k. said...

ez,
losyen apa ye? dokter ada bg cream. memula sapu dia cam bengkak tp cepat kering. dokter kata, cream tu nak percepatkan pertumbuhan sel2 kulit baru...

NONIE AZIZ said...

budak2 nak membesar gitula bro...cuma kita peka lah...itu petanda beso nnt tak yah nak ajor2 masak dah...dah tentu pandai masak tu...

Masy said...

olololo ciannye dia.. mesti bro mase kecik pon penah wat camni ni hehehe

take care~

zafi said...

i was so touch!
hope baby arissa sihat2... mommy and daddy die pon take care juga!

kadok said...

Nonie,
Lepas ni memang kena sentiasa beringat..:(.

Masy,
Masy, masa kecik dulu pernah tertumpah air panas kat perut..smpi skrg ada bekas..:(

kadok said...

Zafi,
Thanks bro..arissa getting better. U take care too bro..:)

tasikmerah said...

ala siannya....



.

Anonymous said...

"ku kucup bibir rissa yg mongel.." . sorry, but the word kucup and bibir budak seems so wrong!
anak sendiri tak patut cium do bibir eventho kecil lg.